2010年2月25日 星期四

珍藏的老歌

把愛埋藏在心窩 Bury Love In The Hearts
曲:古月 詞:莊奴 演唱:鄧麗君

你也是寂寞 我也是寂寞
We are both lonely.
你不對我說 我不對你說
We are both quiet about it to each other.
愛情的漩渦 有誰能躲過
Who can avoid love's turbulence?
你卻沒問我 有多少的寂寞
But you have not asked me how lonely I am.
你也是寂寞 我也是寂寞
We are both lonely.
你埋在心窩 我埋在心窩
You hide your feelings; I do so likewise.



@_@音樂欣賞按這裏@_@



舊夢何處尋 1974 Where To Find Yesterday's Dream
作詞:楊道夫 作曲:楊道夫 演唱:鄧麗君

你為何那樣的無情 
Why were you so heartless?
船開行又喚不停 
The boat departing couldn't be called back.
眼中淚流盡
Tears draining away,
你為何那樣的狠心 
Why were you so hateful?
不說明一去無蹤影 
Without an explanation you left without a trace.
我恨你負心
I hate your betrayal.

我愛你永遠都是真心 
I love you forever true.
請相信我真情
Please believe my sincerity.
難忘那舊日溫馨 
Hard to forget yesterday's tenderness,
醉夢已醒 
Intoxicating dream now awakened,
到如今我寂寞孤零
Up to now I feel lonely and alone.

海水我請你替我帶封信 
Seawater I ask you to deliver for me a letter.
月兒明天邊寒星 
Bright Moon and the cold star on the horizon,
別笑我痴情
Do not laugh at my infatuation.
到哪裏尋找往日夢境 
Where do I seek that yesterday's dreamland?
花飄零懷著破碎心 
A fluttering flower harboring a broken heart
在等你回音
Awaits your response.

沒有留言: